Wednesday, November 28, 2012

Comisia Europeană lansează un apel pentru utilizarea eficientă a resurselor naturale. Implică-te şi poţi câştiga o cameră video HD!


Prin intermediul campaniei Generation Awake, Direcţia Generală pentru Mediu a Comisiei Europene încurajează cetăţenii europeni să utilizeze eficient resursele naturale. Această campanie pan-europeană are scopul de a creşte gradul de conştientizare asupra impactului obiceiurilor de consum.


Lansată în anul 2011, campania Generation Awake are ca mesaj principal “Consumă înţelept şi gândeşte înainte de a alege. Alegerile tale fac diferenţa”, încurajând cetăţenii să adopte obiceiuri de consum responsabile.     
Prin luarea unor decizii corecte la nivel individual, fiecare cetăţean poate contribui la conservarea resurselor naturale, la reducerea impactului asupra mediului înconjurător,  poate economisi bani, construind astfel un drum către un viitor sustenabil. 
Campania este susţinută de două web site-uri interactive disponibile în 23 de limbi oficiale ale UE:http://www.generationawake.eu/ şi http://www.imagineallthewater.eu/, două clipuri video şi o serie de animaţii video care comunică consumul indirect de apă:http://www.youtube.com/user/GenerationAwake. De asemenea, pe o pagină de Facebook dedicată (cu peste 50,000 de fani) - http://www.facebook.com/GenerationAwake, campania comunică sfaturi utile despre eficientizarea consumului de resurse. 
Eficientizarea resurselor se referă la utilizarea sustenabilă a resurselor – să faci mai multe cu mai puţin, minimizând impactul asupra mediului. Este  vorba de alegerile potrivite pentru a asigura o calitate a vieţii, nu doar pentru prezent, ci şi pentru generaţiile viitoare. Pentru a deveni eficient în privinţa resurselor trebuie să ne schimbăm modul de gândire şi tiparele de comportament, ţinând cont de cum anume afectează alegerile noastre resursele naturale. Nu este vorba de a consuma mai puţin – este vorba de a consuma diferit.
Înlocuirea mersului pe patru roţi cu mersul pe două roţi, inchiderea robinetului de apă în timp ce te speli pe dinţi, folosirea de mai multe ori a prosoapelor, utilizarea maşinii de spălat la capacitate maximă sunt doar câteva exemple pentru eficientizarea resurselor şi adoptarea unor obiceiuri de consum responsabile. 
Ce este „amprenta de apă”?
Amprenta noastră de apă este suma amprentelor de apă ale tuturor bunurilor şi serviciilor pe care le consumăm. Potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Twente, Olanda, amprenta de apă medie globală pentru fiecare consumator în perioada 1996-2005 a fost de 3 800 l/zi (1 385 m3/an). Media în cazul unui consumator german a fost de 3 900 l/zi (1 426 m3/an), iar în cazul unui consumator spaniol a fost de 6 700 l/zi (2 461 m3/an). Un consumator mediu danez a înregistrat o amprentă de 4 500 l/zi (1 635 m3/an), în timp ce în Polonia cifra a fost de 3 800 l/zi (1 405 m3/an).
Studiul a arătat, de asemenea, că tipul şi volumul nostru de consum influenţează direct amprenta noastră de apă. O persoană care consumă multă cafea şi mănâncă în mod regulat carne, de exemplu, are probabil o amprentă de apă mult mai mare decât un vegetarian care bea apă de la robinet.
În plus, este important să se facă diferenţa între amprentele de apă interne şi externe. Pentru ţări care se bazează în mare măsură pe resurse de apă din afara graniţelor proprii, efectele directe ale consumului şi poluării lor sunt externalizate, şi anume ţara care furnizează apa este cea direct afectată. Este cazul celei mai mari părţi a Europei. De fapt, unele ţări europene, precum Italia, Germania, Regatul Unit şi Ţările de Jos, au amprente de apă externe, reprezentând 60-95 % din amprenta lor de apă totală.
Participă la “Imagine all the water” şi câştigă o cameră video HD
În acest an, Comisia Europeană lansează “Imagine and win!”, o competiţie video care are ca scop îmbunătăţirea eforturilor de creştere a gradului de conştientizare în ceea ce priveşte consumul sustenabil de resurse. Campania se concentrează pe consumul indirect de apă (sau amprenta lăsată asupra consumului de apă a produselor cotidiene) şi face parte din campania Generation Awake.
Participanţii sunt invitaţi să realizeze un clip video care să demonstreze cantitatea de apă necesară pentru realizarea a 5 produse de consum zilnic: cafeaua, ciocolata, berea, hamburgerii sau o pereche de pantofi. Stilul clipului video este ales de fiecare participant (documentar, film mut, animaţie...). Clipurile video trebuie să fie mai scurte de două minute şi jumătate şi să nu depăşească 64 GB, în oricare din următoarele formate: MPEG-4, MPEG, VOB, WMV, 3GP, AVI, MKV, MOV, FLV.
Înscrierile se pot face până la data de 4 decembrie 2012, direct de pe site-ul campaniei  -http://www.imagineallthewater.eu/RO (butonul “Imagine & Win!”). 
Clipurile selectate de către juriu vor fi publicate pe pagina de Facebook Generation Awake (www.facebook.com/generationawake) pe data de 10 decembrie 2012, unde vor fi supuse votului public până pe data de 30 decembrie 2012. Cele 5 clipuri cu cele mai multe voturi vor fi premiate, iar participanţii vor primi o cameră de filmat HD.

No comments:

Post a Comment