Tuesday, June 19, 2012

Atat de inalte ca danseaza cu norii. Arhitectii si inginerii spun ca vor fi cladirile fabuloase ale anului

In 2011, 88 de noi turnuri cu inaltimi de peste 200 de metri au fost ridicate la nivel global, un numar urias in comparatie cu 2005, de pilda, cand doar 32 de zgarie-nori au fost construiti. Arhitectii si inginerii in constructii se pregatesc sa doboare din nou recordul: 96 de “giganti” vor fi inaltati in 2012. Totodata, anul acesta va fi inaugurata si cea mai inalta cladire de pe pamant, amplasata in China.



Un grup de ahitecti si ingineri in constructii din Chicago, membri ai Consiliului Cladirilor Inalte si Habitatului Urban (CTBUH), care monitorizeaza proiectele grandioase ale momentului, au facut recent o clasificare a celor mai fascinanti zgarie-nori ai momentului.
Specialistii au ales „gigantii” din fiecare continent in parte. In plus, ei au acordat un premiu al inovatiei pentru cea mai originala constructii de pe mapamond. Printre criteriile arhitectilor s-au numarat sustenabilitatea, inovatia si designul.
In galerie foto gasiti un top al celor mai interesante cladiri din 2012 (unele inca nefinalizate).











Generatii zbuciumate. N-au ajuns chiar acolo unde au sperat: povestile a 10 oameni cu diplome, care nu si-au gasit joburi

Recent, fotoreporterii de la Reuters au imortalizat imaginea unei generatii zbuciumate, a unor visuri frante. A unor oameni care au vrut altceva pentru ei, dar carora viata le-a pregatit un alt destin. Rezultatul consta intr-o serie de portrete ale unor absolventi din diverse colturi ale globului, care nu si-au gasit de lucru in domeniul specializarii. Cu totii au sfarsit prin a fi platiti prost pe pozitii din industria serviciilor.



Desi actualele lor joburi sunt dezamagitoare, atat pentru ei, cat si pentru viitorii studenti in domeniile respective, aspiranti la o viata mai buna, personajele principale se considera totusi norocoase, si asta pentru ca au joburi stabile, care le asigura traiul de zi cu zi. Cei 10 actori, citati de Reuters, sunt multumiti ca au un job, chiar daca nu in domeniul in care visau sa fie.
Potrivit unor estimari ale Organizatiei Internationale a Fortei de Munca, cei mai multi someri sunt cei cu varste cuprinse intre 15 si 24 de ani. Mai exact, vorbim despre 75 de milioane de oameni la nivel global.
Incepand cu un bucatar din Atena, licentiat in Constructii Civile si pana la un ospatar din Algeria, cu un masterat in Finante Corporatiste, toti acesti tineri si-au petrecut ani grei de studiu pentru a concura pe piata muncii din secolul XXI. La final au descoperit insa ca pana si cele mai uzuale calificari de munca inseamna foarte putin intr-o economie globala aflata in dificultate la ora actuala.
Iata 10 povesti de viata care demonstreaza ca, uneori, studiul si ambitia nu sunt de ajuns pentru a face cariera in domeniul dorit, iar mersul economiei mondiale iti influenteaza in mod direct existenta.
1. Marcin Lubowicki are 28 de ani si este director adjunct la un restaurant McDonald's, desi are o licenta in limbi straine, mai exact rusa, de la Universitatea din Varsovia, Polonia. Lucreaza la McDonald's din 2007 si nu are de gand sa renunte la acest job.
2. Francesca Baldi (32 de ani) are grija astazi de un bebelus de numai sapte luni, intr-o vila din Roma, Italia. Baldi a studiat timp de cinci ani la Universitatea din Pisa, acolo unde a absolvit literatura si filozofia, iar mai apoi si-a dat si doctoratul. Spera sa gaseasca un post de profesor, dar nu a fost asa. Inca n-a renuntat la acest vis. Intre timp insa, are grija de copiii altora pentru a castiga ceva bani. Face asta de cinci luni.
3. Karl Moi Okoth are 27 de ani si este vanzator de fructe si legume, la un aprozar din capitala Kenyei, Nairobi. A studiat psihologia si chimia la Universitatea Day Star, pe care a absolvit-o cu note foarte bune. Si-a cautat un job in domeniu timp de patru ani, dupa care a decis ca trebuie sa lase mandria la o parte. De opt luni de zile lucreaza intr-o mahala din Nairobi, la aprozar.
4. Steffen Andrews (24 de ani) serveste clientii care vin la restaurantul Sunny Blue din Santa Monica, California. Si Andrews a studiat timp de patru ani si jumatate la Facultatea Cabrillo, unde a primit o diploma in comunicare. A ajuns apoi in Los Angeles, incercand sa-si gaseasca de lucru in industria filmului. N-a gasit ce spera, iar astazi se declara nehotarat si nu stie pe ce drum s-o apuce.
5. Francesco Foglia are 37 de ani si lucreaza ca maturator in Roma, desi a mers la facultatea din capitala italiana, unde a invatat timp de sase ani. Si-a luat chiar si doctoratul in chimie. Si-a cautat un job de cercetator, dar in zadar. De doi ani de zile este maturator intr-una din cele mai populare capitale europene.
6. Sofiane Moussaoui (26 de ani) este ospatar intr-o cafenea din Alger. Cinci ani de zile si i-a petrecut la Universitatea Guelma din Alger, obtinand o diploma in Finante Corporatiste. Era increzator ca va lucra ca auditor sau consultant financiar, dar nu si-a gasit un loc de munca in domeniu. De peste un an activeaza in servicii.
7. Manolis Ouranos are 30 de ani si locuieste in centrul Atenei, Grecia. Jurnalistii de la Reuters l-au gasit la taverna Mavros Gatos, din apropierea centrului capitalei elene, gatind pentru clienti. Manolis a invatat la Universitatea Tehnologica din Atena timp de patru ani. Licentiat in Constructii Civile, si-a cautat un job full time in sectorul public, in industria transporturilor etc. Pentru ca n-a gasit nimic, a aplicat ca bucatar, unde a obtinut un post. Acum se specializeaza in arta gastronomiei, datorita careia isi duce traiul de zi cu zi.
8. Daria Vitasovic (27 de ani) este managerul unui bar din Zagreb, Croatia. Dupa sapte ani petrecuti la Universitatea Jesus din Zagreb a obtinut o diploma in Filozofie si Stiinte Religioase. Si-a cautat un post de profesor si pentru ca n-a gasit nimic, s-a gandit initial sa faca un masterat in Filozofie. S-a razgandit pe parcurs, cand a observat ca nu o suna nicio institutie de invatamant. S-a reorientat si de patru ani se ocupa de managerierea unui bar.
9. Denis Onyango Olang, in varsta de 26 de ani, este asistent de bucatar. Gateste intr-un hotel din Nairobi, din Kenya, desi a studiat statistica si chimie la Universitatea de Agricultura si Tehnologie Jomo Kenyatta. Doi ani de zile si-a cautat joburi in domeniu. Cautarile au fost insa zadarnice, asa ca s-a decis ulterior sa activeze in servicii. De opt luni de zile este asistent de bucatar.
10. Terence Kamanda (25 de ani) se ocupa de clientii restaurantului The Corner Cafe din Durban, Africa de Sud. Dupa 18 luni petrecute la Facultatea de Comert din Zimbabwe, de unde a obtinut o diploma in marketing, a pornit in cautarea jobului mult visat. S-a trezit insa repede la realitatea, cand a vazut ca ofertele erau putine, iar cererea foarte mare. De opt luni de zile este ospatar in Durban.

Programatorii demonteaza jobul perfect: „Sa lucrezi la Google nu e cel mai minunat lucru din lume”

Despre Google s-a spus deseori ca este nu doar una dintre cele mai admirate companii din lume, ci si un loc de munca excelent, unde angajatii se bucura de un program de lucru flexibil, atentii, pauze si timp pentru activitati recreative. Cativa fosti angajati ai lui Larry Page, actualul CEO al companiei americane, demonteaza insa acest mit, sustinand: “Nu toate lucrurile sunt fantastice. Google are hibele ei”.



Cei care lucreaza la Google au parte de unele avantaje, se numara printre cel mai bine platiti specialisti din industria IT, dar nu totul este minunat din acest punct de vedere, sustin cativa fosti Google-isti. “De fapt, care orice alta companie cu mii de angajati, are partile ei bune si hibele ei. Dar nu este totul fantastic. Departe de a fi astfel”, au spus acestia pentru Business Insider.
Iata cateva lucruri negative enumarte de fostii angajati ai companiei care opereaza cel mai popular motor de cautare din lume:
1. Fiecare mica problema care apare este maximizata, este perceputa ca fiind o problema uriasa – lucru care se intampla pe masura ce o corporatie ajunge sa se dezvolte tot mai mult.
2. Angajatii nu pot ajunge sa se promoveze prin imbunatatirile pe care le aduc softurilor la care lucreaza. In schimb, sunt obligati sa ajute la dezvoltarea noilor programe ale firmei. “Fireste, cei mai multi programatori ajung sa se sature sa repare bug-urile existente si sa rescrie codurile de programare pentru ca lucrurile sa mearga eficient. Dar Google nu da recompense pentru asta. Niciodata”, spune un fost angajat al companiei.
3. Existenta tendinta din partea managerilor de top de a-si presa subalternii sa petreaca timp la birou pentru ca celelalte departamente  fac asta. “Cu cat stam mai mult la birou, cu atat vom fi mai eficienti. De cand a aparut pe piata, Google a angajat tineri abia iesiti de pe bancile facultatilor, ambitiosi si dornici sa reuseasca in cariera si sa schimbe lumea, asa ca ei sunt targetul lor ideal – sa petreaca cat mai multe ore la birou. Mai mult, Google ii incurajeaza sa faca asta datorita facilitatilor pe care le ofera – mancare gratuita, campus etc.”, povesteste un alt fost angajat.
4. Sa avansezi la Google este o chestiune destul de complicata. Totodata, colegii nu pot avea incredere unii in altii. Fostii angajati povestesc ca managerii de top au petrecut 15 ani in cadrul companiei pana sa ajunga sa ocupe o pozitie de conducere. Fostii specialistii Google ii sfatuiesc pe juniori sa priveasca jobul in companie ca fiind piatra de temelie a carierei lor, dar sa nu se opreasca aici. Sa se implice si in alte proiecte apoi.
5. Asa-zisa libertate de care se bucura angajatii Google poate fi, uneori, o reala problema. “Poti face absolut ce vrei, atata timp cat iti faci treaba. Sa nu te astepti insa sa primesti prea mult ajutor in asta, tine de tine, de capacitatea ta de a rezolva probleme. Daca nu ai un spirit organizatoric, nu vei preda proiectele la timp”, scrie Business Insider.
6. Google a ajuns sa fie o companie mare astazi. Insa inseamna ca, asemenea oricarui start-up ajuns la scara internationala, comunicarea interna devine tot mai ingreunata.
7. Colaboratorii Google nu sunt tratati in acelasi mod cu salarii full-time. Persoanele angajate cu norma intreaga se bucura de o serie de beneficii, pe care colaboratorii nici nu indraznesc sa le ceara. In general, Google trateaza in mod inferior ceilalti specialisti ai companiei, in afara inginerilor, noteaza Business Insider.
8. Google nu este o companie pentru cei slabi de inger. Managerii angajeaza cei mai buni ingineri si se asteapta ca acestia din urma sa faca treaba excelenta. Este o companie cu si condusa de ingineri, iar asta poate avea uneori efecte nu tocmai pozitive asupra celorlalti specialisti din departamente precum HR, PR sau Vanzari, de exemplu.
9. Google foloseste propriile softuri, dezvoltate de inginerii sai. “Poti sa uiti de toate programele pe care le-ai folosit la joburile anterioare. Google utilizeaza doar programe dezvoltate de specialistii ei. Indiferent cat de inaccesibile ti s-ar parea unele dintre aceste, indiferent de argumentele pe care le-ai aduce in defavoarea acestora, va fi inutil. Lucrurile nu se vor schimba”, relateaza un fost angajat in compania condusa de Larry Page.
10. “Lucrezi cu cei mai buni ingineri in calculatoare, dar replicile acide ori parerile dure ale acestora din urma te vor atinge daca le vei lua personal. Indiferent cat de bine ti-au iesit tie lucrurile, daca iti evalueaza proiectul sase personalitati in domeniu, vei primi tot atatea critici. Nu le lua insa personal. Niciunul dintre ei nu vrea sa te raneasca pe tine, pur si simplu tine de dorinta lor de a-si arata cunostintele.” 

Mega-planul la care lucreaza liderii europeni pentru a lupta impotriva crizei datoriilor

Presedintele Bancii Centrale Europene (BCE), Mario Draghi, si alti lideri europeni lucreaza la un plan amplu pentru zona euro, care ar trebui sa calmeze investitorii si alte mari economii ale lumii ca problemele uniunii monetare vor fi remediate rapid



Planul, la care s-a lucrat si sambata, include masuri care sa impiedice situatii de panica in care deponentii iau cu asalt bancile si va aborda problema cercului vicios format intre datoria guvernamentala si crizele bancare. In plus, va pune presiune pe state pentru a elimina reglementarile si birocratia care inhiba concurenta, impiedica accesul tinerilor pe piata muncii si fac dificila deschiderea de noi afaceri.
Scopul ar fi reducerea vulnerabilitatii zonei euro la crize si o capacitate mai ridicata de rezolvare a actualelor probleme prin crestere economica. Este neclar daca noi angajamente de reforma, care s-ar confrunta cu dificultati semnificative, vor calma pietele financiare.
Mario Draghi a declarat ca planul va fi prezentat in urmatoarele zile, inaintea unei reuniuni a liderilor europeni saptamana urmatoare.
Planul prevede ca BCE sa devina singura autoritate de reglementare bancara, cu puteri ample, urmand sa preia si atributiile Autoritatii Bancare Europene, o institutie "fara dinti", scrie New York Times, preluata de Mediafax.
Ar urma sa fie infiintat un program de asigurare a depozitelor care sa le completeze pe cele la nivel national, astfel incat sa fie prevenita o situatie de retrageri masive a depozitelor din banci in tari precum Spania sau Grecia.
Draghi va mentine, probabil, insitenta BCE ca tarile din zona euro sa urmeze masuri de austeritate bugetara, chiar in contextul problemelor economice. Planul ar putea cere insa o abordare diferentiata a guvernelor in privinta reducerii deficitului. In locul taierii fondurilor pentru proiecte de infrastructura si transport, de exemplu, liderii europeni ar trebui sa scada cheltuielile operationale.
Bancile centrale si investitorii s-au pregatit pentru reactia de luni a pietei, in urma alegerilor parlamentare de duminica din Grecia, care ar putea determina daca tara poate ramane in uniunea monetara.
Zona euro nu duce lipsa de planuri menite sa rezolve problema cresterii economice anemice din ultimii ani precum si pentru impunerea disciplinei fiscale membrilor, noteaza New York Times. Provocarea pentru autorii actualului plan, Draghi, Herman Van Rompuy - presedintele Consiliului European, José Manuel Barroso - presedintele Comisiei Europene si Jean-Claude Juncker - seful Eurogroup, este de a prezenta propriile propuneri intr-un mod care ii va face pe investitori sa creada ca se va intampla ceva.
Germania ar trebui sa supuna la referendum orice nou ajutor financiar
Totodata, Germania ar trebui sa supuna la referendum orice nou ajutor financiar acordat unor tari din zona euro aflate in dificultate, a afirmat astazi, intr-un interviu, ministrul-presedinte al landului Bavaria, Horst Seehofer, citat de AFP.
Fiind cea mai puternica economie europeana, Germania este cel mai important contributor in cadrul planurilor in valoare de sute de miliarde de euro adoptate pentru a veni in ajutorul tarilor supraindatorate din zona euro, ca Grecia.
"Daca amploarea contributiei financiare a Germaniei ar urma sa creasca, va trebui sa le cerem cetatenilor parerea", a declarat Seehofer pentru editia online a saptamanalului Der Spiegel.
Horst Seehofer conduce partidul de centru-dreapta CSU, formatiunea bavareza sora a Uniunii Crestin Democrate(CDU) a cancelarului Angela Merkel.
"Referendumul din Irlanda a aratat ca cetatenii pot sa faca fata problemelor europene in mod responsabil", a apreciat el.
Pe 1 iunie, 60,3% dintre alegatorii irlanezi au votat in favoarea ratificarii de catre Irlanda a pactului bugetar european, care prevede reguli stricte in materie de deficit, sub amenintarea unor sanctiuni. Daca liderii politici sunt capabili sa explice ceea ce este in joc in Europa, "nu au de ce sa se teama de popor", a subliniat acesta.

Dupa 20 de ani, "Mocanita de Teaca" a fost redeschisa. Investitie de 5 milioane de euro intr-un tren cu aburi

Dupa aproape douazeci de ani, pe un tronson din linia ferata care leaga Lechinta (Bistrita-Nasaud) de Targu Mures, a circulat din nou trenul. Un tren cu abur a carui locomotiva a fost fabricata in Polonia, in 1949, si care urmeaza sa transporte in curand turisti pe ruta Teaca - Raciu.



Un om de afaceri din judetul Mures, Mihail Raspopa, este cel care a preluat, anul trecut, in concesiune linia ferata care face legatura intre Targu Mures si Lechinta si care se intinde pe 90 de kilometri. Din luna mai a anului 2011 si pana in prezent, barbatul a reusit sa reabiliteze doar 35 de kilometri din aceasta linie ferata, intre localitatile Teaca (Bistrita-Nasaud) si Raciu (Mures), informeaza Mediafax.
"A fost o investitie de peste cinci milioane de euro fiindca linia era extrem de degradata, s-a furat foarte mult si a fost nevoie sa refacem tot ce lipsea, dar de acum urmeaza greul. Sincer sa fiu, nu stiu ce m-a determinat sa ma apuc de aceasta afacere. Nu-mi placeau trenurile inainte. Au inceput sa-mi placa pe parcurs, deja sunt obsedat de ele. Deocamdata facem calatorii de proba fiindca vrem sa testam siguranta liniei. Acum (duminica - n.r.) vrem sa ajungem la Milas (la o distanta de circa 20 de kilometri de Teaca - n.r.) si sambata viitoare pana la Raciu (35 de kilometri). Atat am reusit sa reabilitam pentru inceput. Mai avem nevoie de un an-doi ca sa poata circula trenul in siguranta intre Targu Mures si Lechinta", a declarat Raspopa.
Munca este cu atat mai ingreunata cu cat, de fiecare data cand se inlocuiesc piese lipsa, acestea sunt furate din nou, motiv pentru care concesionarul liniei a decis sa achizitioneze un aparat de zbor fara pilot, dar cu camere de supraveghere, care va filma orice miscare si il va ajuta sa gaseasca hotii.
"Aparatul costa 20.000 de euro. L-am cumparat si sper sa vina cat mai repede ca sa nu mai avem probleme", a spus Raspopa.
Duminica, din Gara Teaca, inchisa de CFR in 1996, dupa ce "mocanita" care lega Lechinta de Targu Mures nu a mai circulat, trenul cu abur a pornit spre localitatea Milas, insa nu inainte ca mecanicul locomotivei, Iosif Suteu (55 de ani) si fochistul Ioan Ivan sa puna multe lemne pe foc si sa umple rezervoarele cu apa.
"Locomotiva este una fabricata in Polonia, in 1949. A fost cumparata de Caile Ferate Romane si de atunci functioneaza in Romania. Poate sa duca si vagoane de marfa, si de calatori. E o locomotiva foarte buna. Cu intretinerea e mai greu, fiindca nu se prea gasesc piese de schimb. Nu se mai prea fac", a declarat mecanicul Iosif Suteu.
El a explicat ca, pentru ca trenul sa se puna in miscare, se aprinde focul in focarul locomotivei.
"Cazanul e plin cu apa. Se transforma in abur care, prin anumite conducte, ajunge unde trebuie si pune in miscare bielele care misca rotile. Viteza maxima pe care o poate atinge e de 35-40 de kilometri la ora. Pe dealurile acestea, intre Teaca si Targu Mures, viteza e mai mica", a spus el.
Fochistul trenului e Ioan Ivan, de loc din Sibiu. "Aici facem presiune la locomotiva cu aburi. Folosim lemne si carbuni si urmarim acest manometru, un ceas care arata presiunea. E multa munca, dar sunt obisnuit si cu fumul. Copiii sunt foarte bucurosi mai ales cand trenul face «Uuuuu! Uuuuu!»", a spus el.
Fochistul a explicat ca micutilor le place cel mai mult sa intre in locomotiva si sa vada cum se pun in miscare toate mecanismele.
"Eu am obiceiul ca le trag o linie cu funingine cu degetul pe obraz si cand vor sa urce a doua oara, le spun ca nu ii mai primesc, sa se dea jos ca deja au vazut. Se amuza si noi ne amuzam impreuna cu ei", a spus fochistul.
Seful trenului e Alexandru Veconi (66 de ani), fost sef al Garii din Teaca, acum pensionar. "Imi vine sa plang acum ca vad trenul circuland din nou. Din 1972 am codus aceasta gara pana in 1996, cand am iesit la pensie. De atunci nici nu a mai circulat trenul. A mai venit de doua ori cu turisti, turisti straini, dar de atunci nu a mai circulat nimic pe aceasta linie ingusta. Ma bucur din toata inima ca vad iar un tren pe linie. Lucrez si eu la remedierea liniei, chiar daca sunt seful trenului. E mult de lucru pe linie fiindca traversele sunt rele, s-a furat mult. Si azi (duminica - n.r.) am avut niste puncte slabe si ne-am dus inainte si le-am remediat. Se fura buloanele cu care se leaga sinele. Azi am inlocuit 20. Trenul are pentru moment un vagon, dar va mai avea unul deschis, fara geamuri. Toata lumea e foarte incantata si multi se intereseaza si abia asteapta sa inceapa calatoriile", a povestit acesta.
In ce priveste traseul, Veconi a relatat ca acesta este minunat. "Traseul este extraordinar, minunat. In padure e foarte frumos, se vad animale salbatice, fazani, caprioare. Si mistreti am vazut din tren, de toate, e o splendoare. Este o curba la un moment dat care seamana cu o potcoava si acolo e spendid. Trenul va merge cu 15-20 de kilometri/ ora maxim. Daca turistii vor vrea, vom opri ca sa poata admira peisajul si apoi vom merge mai departe", a declarat el.
Desi duminica au fost oameni care au participat la "cursa de proba" cu trenul cu aburi, prima calatorie oficiala cu turisti va fi abia sambata viitoare.
"Trenul va circula in special la sfarsit de saptamana, cu doua curse pe zi, daca e nevoie. Traseul e foarte frumos, e superb si cred ca vor fi oameni interesati destui. Deocamdata, ducem lipsa de vagoane si acum le reconditionam, ca sa zic asa. Cel de aici e un vagon reconditionat. Miercuri sau joi mai aduc si unul fara geamuri, albastru, si cu prelata si mai facem. Trei vagoane maxim vor fi aici", a spus proprietarul trenului Mihail Raspopa.
El a declarat ca are planuri mari cu linia ingusta. "Nu vrem sa facem concurenta, dar sper sa ii depasim pe cei care mai au afaceri in domeniu. Comunitatile prin care trece trenul sunt interesate. Oamenii vor sa ne sprijine. Nu stiu cat vom reusi anul acesta, dar anul viitor sigur vom face. Am vazut ca, la Bistrita, chiar nu sunt locuri de distractie si undeva, asa, intr-un loc unde nu exista populatie, nu sunt case, sa fie un loc care sa atraga oameni ce vor sa-si petreaca timpul liber si sa se simta bine. Colaborez cu strainii care sunt indragostiti de asa ceva si m-au facut si pe mine sa ma indragostesc", a spus el.
65 lei pentru adulti, copiii au reducere de 40%
Pentru inceput, pentru o calatorie intre Teaca si Raciu, un bilet in trenul cu aburi va costa cel mult 65 de lei pentru adulti. Copiii vor beneficia de o reducere de 40%, iar pensionarii, elevii si alte categorii speciale vor plati si ei mai putin.
Linia ingusta Targu Mures - Lechinta are 90 de kilometri lungime si traverseaza noua localitati - sapte din judetul Mures si doua din Bistrita-Nasaud. Linia a fost data in exploatare in anul 1914 pentru transport mixt, de persoane si de marfa.
Pe traseul trenului, turistii pot admira podul de fier de peste raul Mures denumit "podul celor trei poduri" pentru ca este alcatuit din trei asemenea lucrari, lacurile Cenan, populate cu specii autohtone de crap si caras, amplasate in mijlocul unei naturi salbatice cu flora si fauna specifice baltilor din Campia Transilvaniei, un veritabil "paradis al pescarilor", dar si rezervatia de pin negru de la Sausa.
Tot pe traseul trenului se afla situl arheologic de la Moresti, care adaposteste un castru roman construit prin 122 d.H ., rezervatia cinegetica de la Santioana, bogata in vanat mic, livezile de cires de la Paunet, terenul de vanatoare din Dealul Oroiului, Dealul Bandului si multe altele.

Imagini emotionante: castorul care are singur grija de pui, dupa moartea partenerei



Supranumit "Tatal", un castor din California a devenit celebru pentru modul in care ar grija de cei trei copii ai sai, de mai bine de un an de zile.
Adorabilul animal isi invata puii sa construiasca baraje, sa se scufunde sau sa sape dupa mancare, fortat de tragedia care i-a lovit familia: moartea partenerei sale.
Acest lucru este cu atat mai remarcabil cu catfamiliile de castori sunt organizate in jurul femelei adulte.
In 2010, "Mama" a suferit o infectie teribila, iar cei care se ocupa de monitorizarea castorilor n-au avut alta solutie decat sa o eutanasieze. Ea a lasat in urma doi pui de doar 7-8 saptamani si pe fratele lor, care avea 2 ani atunci.
"Le-a oferit totul, pana la ultima suflare", povestesc cei care cunosc bine familia de castori, care a mai crescut anterior 12 pui.
Castorii stau cu parintii pana la varsta de 2 ani si sunt creaturi strict monogame.
Dupa ce "Mama" a murit, "Tatal" a disparut vreme de trei zile. A tinut doliu, iar dupa aceasta perioada a parut mai batran si cu pielea mai lasata. De atunci insa a devenit un adevarat lider pentru familia sa.
In plus, se pare ca "Tatal" incearca sa sa-si refaca viata, alaturi de o alta femela.


Caii din Delta - legea nu-i apara, biologii vor sa-i elimine, iar localnicii sa-i vanda la abator


In Delta Dunarii traiesc de sute de ani cai. In ultimii ani, numarul lor a crescut insa necontrolat. De mai multe generatii se nasc in salbaticie si nu mai au contact cu omul, sunt liberi.
Botanistii sustin ca animalele distrug vegetatia, zonele protejate, cum este padurea Letea si vor sa-i elimine.
Aparatorii animalelor vor sa-i protejeze prin lege si sa ii declare salbatici. Iar localnici vor sa scoata bani din vanzarea lor la abator. O situatie complicata, cu autoritati inexistente, oamenii barbari, animale chinuite.
Padurea Letea, Delta Dunarii. Departe de civilizatie, un taram salbatic, la capatul pamantului. Aici traiesc peste 3.400 de specii de animale. Cele mai vizibile si des intalnite sunt caii si vacile, care traiesc liber, fara stapan. Pasc nestingherite si sunt peste tot. Nimeni nu stie exact cate sunt si care e statul lor.
Anul trecut, la inceputul lunii mai, imaginile cu acesti cai au facut inconjurul Pamantului. Oamenii locului, cu acordul autoritatilor, s-au crezut stapanii Deltei si au ingramadit intr-un TIR zeci de cai. Destinatia era un abtor din Brasov, dupa care carmangeriile din Italia.
"Transportul mortii", asa i-a spus presa. Astfel de transporturi au fost multe, dar de existenta acestuia s-a aflat. Caii, crescuti in salbaticie, au fost goniti cu motocicletele intr-un tarc, cai bolnavi si sanatosi, iepe cu manji au fost tinuti impreuna o saptamana fara mancare. S-au batut intre ei, s-au lovit de gardul construit aiurea, au fost batuti de localnici. Multe animale nu mai aveau puterea sa stea in picioare. Au fost urcati si coborati de mai multe ori din TIR iar in cele din urma s-au pus pe drum spre abator. Totul se intampla cu acordul Directiei Santiar Veterinare Tulcea.
Mare parte din actele avizate de veternari erau false. TIR-ul avea o capacitate de 38 de locuri. In el au fost ingramaditi insa 54 de cai, prinsi de pe camp.
In plus, 33 de cai nu aveau cipuri de identificare, erau fara stapan, desi in pasapoartele intocmite de veterinari, fiecare cal aparea cu un numar - fals - de cip si un stapan. Si neregulile erau multe.
In cele din urma, TIR-ul a fost oprit, iar caii au ajuns la un ONG care se ocupa cu protectia animalelor. Cand au fost coborati din TIR, pentru doi armasari era prea tarziu.
Toata lumea stia despre modul brutal in care se captureaza si se transporta animalele. Prefectul judetului, guvernatorul Deltei, Grigore Baboianu, Directorul DSV Tulcea, Tertis Marinela. Tertis a fost chemata si la Parlament pentru audieri.
Am ajuns in Delta Dunarii cu Viorel Rosca, un adversar al cailor si cu un aparator lor, Kuki Barbuceanu, unul dintre cei care au oprit Transportul Mortii. Satul CA Rosetti. Din acest sat sunt parte dintre presupusii proprietari ai cailor urcati in "Transportul mortii". Inca de la intare in sat, cateva cranii de cal agatate in par vorbesc despre obiceiurile locului. Ne-am imbarcat in masina lui nea Aliosa, prosper fermier local si am pornit in cautarea cailor in padurea Letea.
Viorel Rosca este biolog, apara padurea si vrea ca animale, caii si vacile sa dispara din ea.
Padurea Letea este cel mai exotic loc din Romania, rezevatie naturala pusa sub protectia UNESCO. Se intinde pe aproape 3.000 de hectare.
Este cea mai nordica padure subtropicala, cu arbori de sute ani, acoperiti de liane si dune de nisip, ca intr-un desert. Cu flori care nu mai apar in alta parte in Europa.
In ultimii ani, padurea a fost invadata de cai. Iarna, animalele rod scoarta copacilor, mananca puietii si distrug flora.
Chiar daca acum se bate cu pumnul piept pentru padure, Viorel Rosca are o parte din vina pentru prezenta cailor in padure. El a fost seful padurarilor aici timp de 15 ani si consilier local.
Ca sa scape de taxele mari impuse de Rosca, oamenii au facut scapati caii in padure. In plus, de aproape 30 de ani, in Delta a fost decretata anemia infectioasa, un fel de cancer al cailor si s-a interzis, teoretic, scoaterea lor din zona. Toate aceste masuri au dus la cresterea necontrolata a numarului de vietuitoare. De cateva generatii, aici, in salbaticie, e locul in care s-au nascut, s-au semi-salbaticit.
Nea Aliosa sustine ca Viorel Rosca, aparatorul paduri, a intermediat vanzarea cailor din "Transportul mortii".
Caii raiesc in grupuri de cate 20-30, condusi de un armasar. Seara si dimineata se reunesc in grupuri mai mari, de cateva sute. Din cauza insectelor din padure, ziua ies pe grinduri, iar noaptea se intorc in padure. La primarie sunt inscrisi doar 400 de cai. Restul sunt liberi. Unii inca mai trag acasa. Oamenii insa nu-i primesc, pentru ca nu au cu ce sa-i hraneasca, iar animalele se intorc in padure.
Acum doua ierni, sute cai au murit de foame si de sete pe camp. Cadavrele erau la tot pasul si saptamani in sir ,autoritatile locale au ingropat cai de teama unei epidemii. In plus, iarna, caii sunt impuscati de unii localnici pentru a hrani cainii salbatici, pentru a-i tine departe de gospodarii.
Stefan Raileanu este medic veterinar si a facut mai multe studii pe caii din Delta.
Are mai multe medalii la hipism si o mica herghelie langa Tulcea. Anul trecut, a fost de fata in Delta cand caii au fost urcati in "Transportul mortii" si a vorbit despre neregulile savarsite colegii sai veterinari.
In plus, mai multe zile a ingrijit manjii ramasi in urma cailor vanduti la abator. Imediat, seful Directiei Sanitar Veterinare Tulcea, Tertis Marinela, cea care daduse acordul pentru scoaterea cailor din Delta, l-a acuzat de denigrarea serviciului veterinar.
In reclamatie depusa la Colegiul medicilor, Tertis cere sa se faca si un control la cabinetul doctoruluii Raileanu. Zis si facut, subalternii doameni Tertis s-au prezentat la datorie si i-au aplicat doctorului o amenda de 40.000 de lei.
Un an de zile, medicul s-a judecat cu sefii sai de la judet. Si abia zilele trecute a castigat.
Anul trecut, am batut la usa tuturor institutiilor care ar trebui sa se ocupe de soarta cailor din Delta si a padurii monument UNESCO din Letea. In cele din urma, s-a semnat un plan de masuri.
Aa trecut aproape un an de la semnarea acestui plan de masuri. In tot acest timp, ar fi trebuit se construiasca oboare de gloaba, sa fie numarati si identificati proprietarii. Sa fie crotaliati, numarati. In tot acest timp nu s-a intamplat nimic.
De fapt, s-a schimbat ceva. Prefectul a fost schimbat, guvernatorul Deltei a fost schimbat. In locul luiGrigore Baboianu a gasit-o pe Viorica Basca. Si doamna are planuri.
2 milioane de euro pentru imprejmuirea padurii.
Acum cativa ani, padurea a fost inconjurata cu un gard de sarma ghimpata. Nimeni nu-si mai aduce aminte cat a costat acest acest gard. Oricum se vorbeste de multe miliarde de lei vechi. Imediat dupa ce gardul a fost instalat, localnicii au venit si au taiat sarma, pentru a permite animalelor sa intre in padure.
La judet, sefii padurarilor se plang ca situatia a scapat de sub control. Ca padurarii nu mai fac fata. Pe 2.500 de hectare ar trebui sa se faca replantari.
In Delta, numarul vacilor depaseste cu mult pe cel al cailor. Nu gasesti insa vaca fara stapan, cu toate ca si vacile sunt semi-salbaticite, sunt nascute si traiesc in liberatate. Proprietarii sunt tinuti la secret.
Nicolae Comarzan este padurar si are vaci. Se jura insa ca animalele sale nu calca in padure.
In toamna anului trecut, caii din "Transportul mortii" s-au intors in Letea.
In cele din urma, caii au fost cumparati de fundatia lui Kuki Barbuceanu. Au stat o vreme in tarc, iar la inceputul iernii au fost eliberati tot in Padure.
Chiar daca e monument UNESCO, padurea Letea nu se bucura de promovare si atentia autoritatilor. Si cu toate astea, tractoare incarcate cu turisti bantuie rezervatia in fiecare week- end. Nu le explica nimeni despre ce e vorba, nu inteleg mare lucru.
Pana acum, niciuna dintre masurile promise de autoritati nu s-a indeplinit. Caii sunt tot in camp si in padurea protejata. In primul rand, ar trebui sa stim cati sunt, daca au sau nu proprietar.
Caii bolnavi de anemie infectioasa ar trebui eliminati, pentru a nu mai transmite boala si animalelor sanatoase. In plus, autoritatile locale si judetene ar trebui sa gaseasca modaliatea prin care, pe timp de iarna, sa hraneasca aceste animale. Si am putea sa exploatam potentialul lor turistic. De ani de zile aceste masuri stau doar pe planurile oficialilor de la judet. Organizatia lui Kuki Barbuceanu promite ca va vaccina caii, pentru a diminua inmultirea lor.
Li s-a spus in multe feluri: cai semisalbatici, salbaticiti, cai fara stapan. Nu au un statut si nicio lege nu-i apara deocamdata. De teama presei si a ONG-rilor, in ultima vreme, localnicii nu i-au mai vandut. Nu se stie insa cat va dura aceasta stare.
Aici este casa lor, sunt animale nascute libere, in salbaticie. Fac parte din peisaj, nu au gresit cu nimic. In Delta, singurul care greseste cu ceva e omul. El le-a dat drumul in padure, omul face bani din abatorizarea cailor, omul ar putea sa pazeasca padurea pentru a nu fi distrusa. Dintodeauna, calul a fost considerat un animal nobil, un prieten al omului, iar omul ar putea sa-l ajute. Sa-i tamaduiasca ranile, sa-l hraneasca, sa nu-l mai chinuie. Sa gaseasca o cale prin care sa protejeze si padurea, si Delta, dar si animalele care si-au gasit adapost in ea.

Mirele n-a mai asteptat noaptea nuntii. Cu cine si-a inselat sotia, care a cerut divortul imediat


Un tanar proaspat casatorit n-a mai avut rabdare sa astepte noaptea nuntii, asa ca s-a retras in bucataria restaurantului unde era organizata petrecerea.
Mirele a fost suprins in timp ce facea sex in bucatarie, cu o chelnerita, iar cel care i-a vazut a fost chiar tatal miresei, care intrase acolo ca sa caute ceva de mancare.
Imediat, socrul a trimis acasa toti invitatii, dar nu le-a spus ce s-a intamplat.
In aceeasi zi in care s-a casatorit, mireasa s-a dus la primaria din Feldkirch, Austria, sa ceara divortul. A fost insa refuzata si a trebuit sa stea maritata cu barbatul infidel timp de sase luni.
In cele din urma, au divortat, iar acum barbatul este casatorit cu chelnerita.

19.06.2012, 17:31 Ads by INTERNET PROTV STIRI Special Romania, te iubesc! Show-Buzz Programe Vest Ardeal Video Actualitate Internaţional Social Politic Financiar iLikeIT Sport Sănătate Vremea Şocant Știință Bizar Bacalaureat 2012 Samaras: "Tara are nevoie urgent de guvern". Corespondentul Paul Angelescu STIRIȘtiință


Oamenii de stiinta de la doua universitati din Spania sustin ca fizicienii s-au inselat si ca actuala teorie despre Univers este complet gresita.
Universul nu este intr-o continua expansiune, asa cum sustineau pana acum astrofizicienii, ci dimpotriva. Timpul incetineste si intr-un final se va opri.
Atunci, intregul Univers va “ingheta” pentru totdeauna, ca si cand ai transforma o imagine video intr-o captura foto, explica profesorul José Senovilla, de la Universitatea Basca din Bilbao, citat de Daily Mail.
Desigur, nu trebuie sa ne facem girji, pentru ca incetinirea timpului este atat de lenta incat oamenii nu au cum o sa observe, iar momentul cand totul se va opri va avea loc abia peste cateva miliarde de ani.
Atunci planeta noastra nu va mai exista de mult si probabil nici specia umana, adauga Senovilla.
In prezent, teoria conforma careia Universul se extinde cu o viteza tot mai mare este bazata pe observatiile astronomilor, care au cercetat lumina produsa de stelele indepartate care explodeaza.
Savantii au crezut ca galaxiile se indeparteaza tot mai mult, din cauza unei forte antigravitationale misterioase, numita "energia intunecata”.
In realitate, totul a fost inteles gresit, sustine Senovilla. Impresia ca Universul se extinde este data tocmai de faptul ca timpul incepe sa incetineasca treptat.
Ipoteza oamenilor de stiinta spanioli este sustinuta si de un cosmolog de la Universitatea Cambridge. El spune ca timpul a aparut odata cu Big Bang, iar daca a aparut  “candva”, cu siguranta ca ar putea sa si dispara “la un moment dat”.

Din toate ţările din UE, România este pe locul II. Topul care a golit buzunarele a milioane de români: benzina aproape şi-a dublat preţul în 3 ani

Preţul litrului de benzină la pompă aproape că s-a dublat  în ultimii trei ani. Aşa se face că suntem printre campionii scumpirilor la nivelul Uniunii Europene.

Până şi GPL-ul, cel mai iefin carburant disponibil, s-a scumpit cu 45 de procente, conform datelor Comisiei Europene. În Bulgaria, în schimb, preţul a scăzut.

În ultimii 3 ani şi jumătate, preţul litrului de benzină aproape că s-a dublat . Mai exact, a crescut cu 92%. Astfel, România este ţara care a înregistrat a doua cea mai mare scumpire dintre toate ţările Uniunii Europene. Pe locul întâi se clasează Grecia, cu o creştere de 100%. La polul opus se află Olanda acolo unde benzina s-a scumpit în trei ani cu 36 de procente.

Dacă la începutul anului 2009 benzina la pompă în România se vindea cu aproximativ 60 de eurocenţi pe litru, astăzia ajuns să coste 1 euro 30.

Şi în ceea ce priveşte motorina, România a înregistrat a doua cea mai mare scumpire din Uniune. Litrul de motorina s-a scumpit cu 66%. În ianuarie 2009 litrul de motorină putea fi cumpărat cu aproximativ 80 de eurocenţi, iar astăzi a ajuns să coste peste un euro 30.

Şi de această dată Grecia se menţine pe prima poziţie, acolo litrul de motorină este astăzi mai scump cu 74% faţă de începutul anului 2009. Creşterea cea mai mică s-a înregistrat în Slovacia.

Iar GPL-UL, cel mai ieftin carburant disponibil, s-a scumpit în ultimii trei ani cu peste 45%. În Bulgaria, în schimb, preţul a scăzut cu 12 procente. 

Fantoma unui copil, in sufrageria lor. Imaginea despre care vorbeste intreaga tara


John Gore, in varsta de 43 de ani, si partenera sa iubesc pisicile. Barbatul obisnuieste sa le fotografieze prin casa, insa intr-un cadru a surprins un detaliu discutat acum de toata Marea Britanie.
John a surprins in una dintre pozele facute in sufrageria casei o silueta care seamana perfect cu cea a unui copil. Cuplul i-a dat chiar si un nume,Johnny Junior.
Vecinii le-au povestit celor doi ca in acea casa a locuit o familia cu un copil si ca micutul a murit cand avea numai cativa anisori.
Gore a povestit ca luminile din casa se aprind si se sting singure, dar si ca televizorul isi schimba canalele din senin.
Una din pisici incepuse la un moment dat sa se agite intr-un colt al camerei. Cand am vazut fotografia am inteles ce s-a intamplat. Pisica simtea acea prezenta langa fotoliu”, a declarat barbatul.
Cuplul nu intentioneaza sa se mute din casa, mai ales ca fantoma este una prietenoasa.
Nu ma sperie prezenta spiritului, si nici pe iubita mea. Este o fantoma draguta. Toti cei care au vazut fotografia pe Facebook au avut ceva de comentat. Unii spun ca e o umbra, altii ca e clar silueta unei persoane”, a mai spus John.