Friday, December 28, 2012

Inovaţiile uimitoare care vor creşte inteligenţa vehiculelor noastre


Noul Ford Focus are mai mult de 145 de servomotoare, 4.716 semnale, 74 senzori, radar, sonar, camere, accelerometre, senzori pentru temperatură şi ploaia iar toată această tehnologie produce mai bine de 25 de gigabiţi pe oră, date ce sunt procesate de peste 70 de computere de la bordul maşinii. Servomotoarele combinate cu semnalele provenite de la senzori pot alerta şoferul cu privire la potenţialele pericole.


Potrivit lui Paul Mascarenas, vice preşedinte Ford Motor, acesta este doar începutul. Următoarea fază, susţine acesta, va fi implicarea „fuziunii senzorilor”, tehnică prin care inginerii vor amesteca mai multe semnale iar informaţiile stocate în cloud (un server aflat la depărtare) vor ajuta maşina să „gândească” şi să acţioneze într-un mod în care să uşureze viaţa clienţilor. 
„Conectivitatea înseamnă mult mai mult decât crearea unui bord interactiv. este vorba despre plasarea consumatorilor în centrul ecuaţiei digitale. vehiculul devine rapid doar un «nod» în lumea hiper-conectată a proprietarului maşinii”, a declarat  Joel Kremke, vice preşedinte Covisint. 
Acum, de exemplu, unii producători de maşini folosesc diagnosticarea de la distanţă pentru a-şi alerta proprietarul prin e-mail că trebuie să schimbe uleiul. O maşină cu adevărat conectată nu numai că şi-ar anunţa proprietarul, dar i-ar oferi acestuia şi posibilitatea de a programa evenimentul în funcţie de programul său. 
Şi cum ar fi oare dacă maşina, care cunoaşte deja drumul de mers la serviciu al proprietarului. l-ar anunţa pe acesta de unde o poate alimenta cu cea mai ieftină benzină, cunoscând promoţiile din benzinării dar şi tipul de cărţi de credit ale utilizatorului. 
„Toată această tehnologie este fezabilă astăzi. Ne aflăm la începutul unei revoluţii”, a declarat Kremke, un entuziast al domeniului. 
De aceeaşi părere par a fi şi oficialii Ford care au eliberat un comunicat de presă cu privire la tehnologiile ce vor fi implementate în următorii ani. Iată câteva puncte prezentate de aceştia:
- „Big data”, analizarea şi luarea deciziilor inteligente: Ford realizează studii pe baza datelor colectate în timp real de senzori (radar şi cameră)pentru a evalua factorii externi care ar putea să afecteze atenţia şoferului, precum ambuteiajele sau apelurile telefonice. 
-Hardware actualizat în mod continuu şi personalizat
-Biometrica: Ford cercetează senzorii biometrici, precum cei din scaunele maşinii, care analizează nivelul de stres pentru a crea un răspuns personalizat venit din partea tehnologiilor de asistenţă.
-Predicţia: cercetătorii Ford caută moduri prin care să prezică comportamentul şoferului.
-Autentificarea rapidă a informaţiilor: specialiştii de la Ford văd un potenţial major în comunicarea dintre vehicule care va facilita schimbul de informaţii în scopul de a evita posibilele accidente. 

No comments:

Post a Comment