Friday, June 8, 2012

Circuit de Formula 1 la Cluj?



Când nume mari în cursele motorizate precum Tilke şi Apex manifestă interes faţă de planurile tale, ştii că ai creat ceva valoros. Acest lucru i s-a întâmplat arhitectului clujean Mihai Matei, care a proiectat un spectaculos circuit de Formula 1, circuit pe care îl puteţi admira în galeria foto.

Clujul în F1?

Locul ales de clujean pentru circuitul său virtual este situat într-o mică depresiune aflată lângă ieşirea de pe Autostrada Transilvania dinspre Cluj, pe locul unei betoniere folosite la procurarea de materiale pentru autostradă. Depresiunea ar asigura izolarea fonică, dar şi terenul necesar pentru un traseu spectaculos de mare viteză, numărul de curbe şi declivitatea circuitului fiind proiectate pentru a genera un circuit tehnic care se mulează pe situl geografic.


Cu o lungime totală de 6.105 metri şi 20 de viraje, circuitul ar asigura o linie dreaptă de 710 metri şi ar fi caracterizat prin succesiuni de curbe care cer o tehnică superioară de pilotaj, urmate de linii drepte care permit depăşirile spectaculoase.
Spre deosebire de alte proiecte făcute doar pentru publicitate, cel creat de arhitectul clujean se remarcă prin modul compact în care este desenat circuitul, astfel încâplasarea tribunelor permite spectatorilor să vadă mari părţi din circuit. Tribuna oficială are 7.600 de locuri, celelalte tribuneînsumând un total de 27.400 de locuri.

Pe sit mai sunt amplasate şi alte construcţii care arată seriozitatea cu care a fost gândit circuitul, ţinând cont de reglementările FIA şi FIM - construcţii administrative, un Centru Motor Sport cu zonă de divertisment, zonă de simulatoare F1, zone de restaurante, cafenele şi magazine de suveniruri, precum şi un muzeu şi o librărie de specialitate.
Circuitul ar mai include un hotel de 4 stele cu 80 de camere, restaurant şi zonă belvedere cu terasă de vară, precum şi aproximativ 10.000 de locuri de parcare, un circuit de karting cu utilităţile aferente, tribune pe gazon şi zonă de campare.

Cât de fezabil e proiectul?
Mihai Matei consideră că un parteneriat public-privat ar fi cea mai bună variantă. Conform arhitectului, "în urma discuţiei cu Tilke şi Apex am înţeles că acest gen de investiţie se face treptat,începându-se construcţia la pistă, clădirea cu boxe şi tribuna oficială, iar ulterior restul construcţiei. În primă fază costurile ar fi de circa 15 milioane de euro exceptând terenul."
Interesul manifestat de celebrele firme de motor-sport şi reacţia favorabilă pe care a întâlnit-o românul nostru la expoziţia motor-sport de la Koln ar trebui să fie o încurajare pentru orice investitor dispus să aducă competiţiile sportive de mare viteză la Cluj.
Ce părere aveţi despre acest circuit?













No comments:

Post a Comment