Romanii raman inca reticenti cand vine vorba de plata cu cardul a produselor achizitionate de pe internet, insa folosesc aceasta metoda de plata pentru facturi si servicii. Pe de alta parte, acestia utilizeaza tot mai des telefonul mobil pentru comenzi si plati online.
Procentul celor care au platit cu cardul produsele achizitionate pe internet a fost de 6-7%, similar cu cel din anul anterior, potrivit unei analize GPeC, in 2016. In continuare, metoda de plata preferata in acest caz (e-tail) ramane plata ramburs (numerar la livrare) intr-o proportie de aprox. 90%. Doar 2-3% din plati reprezinta alte metode de plata ,cum ar fi online banking, micro-plati prin sms etc.
”Imbucurator este ca e-tail-ul a intrat pe locul al doilea in clasamentul categoriilor de produse si servicii achitate online prin card”, se arata in analiza citata.
Ce platesc romanii online cu cardul?
Romanii isi folosesc cardurile online in primul rand pentru a achita facturile la utilitati, in al doilea rand pentru a cumpara produse de pe internet, iar in al treilea rand in cazul serviciilor telecom.
Retailul diversificat nu facea parte din clasament in 2015, asadar romanii au inceput (usor, dar sigur) sa isi foloseasca cardurile si atunci cand cumpara produse fizice de la magazinele online, nu doar pentru servicii, remarca realizatorii analizei.
In aceste conditii, platile online prin card au crescut, in 2016, cu 44,9% fata de 2015, la aproximativ 745 de milioane de euro comparativ cu 514 milioane de euro cat se inregistrasera cu un an in urma.
Smartphone-ul intra puternic pe cumparaturile online
In acelasi timp, achizitiile facute de pe telefoane mobile au ajuns la 35-40% din totalul cumparaturilor online, de la 25 - 30% in 2015. Totodata, rata de penetrare a dispozitivelor mobile de tip smartphone a urcat de la 50% in 2015 la 70% in 2016 si, drept urmare, magazinele online importante din Romania au inregistrat cresteri semnificative ale traficului generat de dispozitivele mobile: peste 50% din vizitele pe site-uri se fac de pe mobil in detrimentul desktop-ului.
Potrivit realizatorilor analizei, cresterea salariilor, scaderea TVA si, implicit, a preturilor, au contribuit la cresterea consumului in economia romaneasca in 2016, iar acest lucru s-a reflectat si in comertul online. Astfel, un cumparator online a facut, in medie, 8,4 achizitii in decursul anului trecut – in crestere fata de 2015 cand media era de 8,2 dar si fata de 2014 cand cifra se situa la 8,1 achizitii/an.
Ca volum, valoarea cumparaturilor online a depasit pragul de 1,8 miliarde de euro in 2016, cu aproape 30% mai mult decat in 2015, cand s-au inregistrat 1,4 miliarde de euro. ”Daca am face o medie, acest lucru ar insemna ca romanii cheltuiesc aproximativ 5 milioane de euro in fiecare zi pentru cumparaturi prin internet”, mai reiese din documentul citat. Cifrele se refera, insa, doar la achizitia de bunuri, nu si la plati de facturi sau servcii.
Procentul celor care au platit cu cardul produsele achizitionate pe internet a fost de 6-7%, similar cu cel din anul anterior, potrivit unei analize GPeC, in 2016. In continuare, metoda de plata preferata in acest caz (e-tail) ramane plata ramburs (numerar la livrare) intr-o proportie de aprox. 90%. Doar 2-3% din plati reprezinta alte metode de plata ,cum ar fi online banking, micro-plati prin sms etc.
”Imbucurator este ca e-tail-ul a intrat pe locul al doilea in clasamentul categoriilor de produse si servicii achitate online prin card”, se arata in analiza citata.
Ce platesc romanii online cu cardul?
Romanii isi folosesc cardurile online in primul rand pentru a achita facturile la utilitati, in al doilea rand pentru a cumpara produse de pe internet, iar in al treilea rand in cazul serviciilor telecom.
Retailul diversificat nu facea parte din clasament in 2015, asadar romanii au inceput (usor, dar sigur) sa isi foloseasca cardurile si atunci cand cumpara produse fizice de la magazinele online, nu doar pentru servicii, remarca realizatorii analizei.
In aceste conditii, platile online prin card au crescut, in 2016, cu 44,9% fata de 2015, la aproximativ 745 de milioane de euro comparativ cu 514 milioane de euro cat se inregistrasera cu un an in urma.
Smartphone-ul intra puternic pe cumparaturile online
In acelasi timp, achizitiile facute de pe telefoane mobile au ajuns la 35-40% din totalul cumparaturilor online, de la 25 - 30% in 2015. Totodata, rata de penetrare a dispozitivelor mobile de tip smartphone a urcat de la 50% in 2015 la 70% in 2016 si, drept urmare, magazinele online importante din Romania au inregistrat cresteri semnificative ale traficului generat de dispozitivele mobile: peste 50% din vizitele pe site-uri se fac de pe mobil in detrimentul desktop-ului.
Potrivit realizatorilor analizei, cresterea salariilor, scaderea TVA si, implicit, a preturilor, au contribuit la cresterea consumului in economia romaneasca in 2016, iar acest lucru s-a reflectat si in comertul online. Astfel, un cumparator online a facut, in medie, 8,4 achizitii in decursul anului trecut – in crestere fata de 2015 cand media era de 8,2 dar si fata de 2014 cand cifra se situa la 8,1 achizitii/an.
Ca volum, valoarea cumparaturilor online a depasit pragul de 1,8 miliarde de euro in 2016, cu aproape 30% mai mult decat in 2015, cand s-au inregistrat 1,4 miliarde de euro. ”Daca am face o medie, acest lucru ar insemna ca romanii cheltuiesc aproximativ 5 milioane de euro in fiecare zi pentru cumparaturi prin internet”, mai reiese din documentul citat. Cifrele se refera, insa, doar la achizitia de bunuri, nu si la plati de facturi sau servcii.
No comments:
Post a Comment