De obicei "zgarcita" cu informatiile oferite publicului, compania Gillette, lider in domeniul produselor pentru barbierit, a dezvaluit, in sfarsit, cat timp ofera o lama noua un ras eficient.
Intr-un spot publicitar de 30 de secunde, in care apare actorul Brandon Quinn, acesta este trimis in toata lumea, pentru a testat cat de mult rezista lamele. Dupa ce trece prin savanele africane, stradutele pariziene si padurile asiatice, protagonistul vine cu raspunsul: cel mult cinci saptamani.
"Mai exacti de atat n-am fost niciodata", declaratDamon Jones, purtatorul de cuvant al Gillette.
Potrivit Fortune, compania n-a mentionat pana acum durata de viata a lamelor, pentru ca a considerat ca este mai bine daca tine cumparatorii "in intuneric" - adica dornici sa inlocuiasca produsul mai repede decat este necesar.
Dupa ce a trecut moda aparatelor de ras de unica folosinta, Gillette a inceput sa vanda modele mai scumpe, cum ar fi Sensor, Mach si Fusion. Iar in 2006, cota de piata a Gillete in SUA era de 80%, in timp ce lamele de schimb atinsesera vanzari de 1 miliard de dolari.
Dar preturile mari ale rezervelor pentru aparatele de ras au dus la scaderea vanzarilor, odata cu debutul crizei economice. Asa ca Gillete a decis sa mizeze pe durata de folosire pentru a-si vinde in continuare produsele la un pret mai mare decat cel al concurentilor.
"Au beneficiat de o cultura unde oamenii aruncau rapid lamele de ras si cumparau unele noi. Acum si-au dat seama ca nu mai trebuie sa faca asta. Instinctul imi spune ca Gillette stie ce face", a declarat profesorul Michael Roberto, de la Universitatea Bryant.
No comments:
Post a Comment