Acum 15 ani, prospectorul William A. Barnes căuta aur în zonele de sălbăticie din California de Nord. Într-o noapte, bărbatul a auzit un sunet ciudat din dreptul rocilor aflate în canionul ce se găsea la o scurtă distanţă de locul în care se odhinea. Barnes a continuat să vadă cum o fiinţă neidentificată a început să coboare din zona din care auzise zgomotele, până când a ajuns la doar un metru de cortul său. Acela a fost momentul în care Barnes a început să creadă că legendara creatură cunoscută sub numele de Bigfoot sau Sasquatch nu este doar mit, ci există.
În anii care s-au scurs de atunci, Barnes a devenit obsedat de studierea acestor animale. Acum, ca fondator al The Falcon Project, Barnes doreşte să demonstreze odată pentru totdeauna că Bigfoot există, urmând să folosească o aeronavă unică, concepută special pentru această misiune.
Barnes a optat să folosească o aeronavă deoarece aceasta poate călători mai rapid decât oamenii care se deplasează la sol, fiind totodată mult mai silenţioasă şi având posibilitatea de a studia peisajul de la înălţime.
Nava Aurora va măsura 13,7 metri în lungime, aeronava fiind proiectată şi construită de RATS (Remote Aerial Tripod Specialists), o companie canadiană specializată în vehicule zburătoare controlate de la distanţă. Aeronava va fi compusă din două elemente umplute cu heliu ce se vor ataşa de o structură de fibră de carbon pe care va fi amplasată o cameră video specială. Designul navei se aseamănă cu cel al unui catamaran, având ca rol evitarea răsturnării. Aurora va fi dotată cu un sistem de propulsie deosebit, ce va permite aeronavei să decoleze şi să aterizeze vertical şi să planeze deasupra unui loc.
Aeronava va putea atinge o viteză maximă de 72 km/h, având o autonomie de zbor de 3-4 ore. Aurora urmează să fie pilotată de la distanţă de Barnes şi echipa sa, urmând să treacă pe autopilot atunci când va atinge o anumită altitudine. Apoi, Aurora va cerceta întreaga regiune din jurul centrului de comandă, având posibilitatea de a ajunge la 8 kilometri depărtare de vehiculul în care se vor găsi membrii echipei lui Barnes.
Aurora va fi dotată cu o cameră video HD construită special pentru acest proiect, ce va fi capabilă să filmeze în infraroşu şi care va avea capabilităţi de imagistică termică (ceea ce va permite identificarea animalelor datorită temperaturii corpului). De asemenea, aeronava va fi dotată cu echipament de recunoaştere a dioxidului de carbon, pentru a detecta aerul expirat de animalele aflate la sol. Barnes speră să se familiarizeze cu „semnăturile” de respiraţie ale diferitelor animale, pentru a putea distinge urşii de Bigfoot. Atunci când echipamentul va detecta ceva neobişnuit, echipa sa va putea folosi zoom-ul puternic de care este capabilă camera pentru a identifica sursa.
De asemenea, echipajul de sol va emite şi va înregistra infrasunete, deoarece unii specialişti au lansat ipoteza că exemplarele de Bigfoot ar putea comunica cu ajutorul acestora.
Barnes afirmă că asamblarea aeronavei în fiecare seară va dura mai puţin de o oră, urmând ca noaptea aceasta să întreprindă mai multe zboruri. Imaginile capturate vor fi transmise în direct pe Internet, însă în cazul în care Bigfoot va fi zărit, telespectatorii vor putea urmări doar primele secunde, transmisiunea fiind apoi oprită. Motivul? Înregistrarea va fi păstrată pentru a fi folosită în cadrul unui documentar educaţional. Barnes doreşte să înregistreze cel puţin 45 de minute de imagini cu Bigfoot pentru film, urmând ca 50% din veniturile obţinute în urma documentarului să fie folosite în cadrul unui program educaţional ce va avea ca temă conservarea naturii.
Preşedintele companiei canadiene RATS, Stephen Barkley, speră ca aeronava să fie gata până în primăvară. Odată ce va obţine aeronava, Barnes plănuieşte să călătorească timp de un an, vizitând locuri propice pentru a-l zări pe Bigfoot în 12 state americane.
Cercetătorul care va coordona acest proiect va fi antropologul Dr. Jeff Meldrum de la Universitatea Idaho State, care a dedicat ultimii 17 ani din viaţă studierii lui Bigfoot. „Posibilităţile de a descoperi dovezi convingătoare care să ateste existenţa unei primate americane sunt tot mai mari”, explică specialistul.
Participarea doctorului Meldrum la acest proiect oferă un avantaj important: în mod normal, aeronava nu se poate ridica la o altitudine mai mare de 122 de metri, limita stabilită de autorităţile americane pentru proiectele civile. Pentru că Dr. Meldrum este un membru al proiectului, acesta poate fi clasificat drept „expediţie ştiinţifică”, astfel că aeronava se poate ridica la peste 2.200 de metri deasupra solului.
Proiectul Falcon este planificat de aproximativ 3 ani, însă participarea universităţii l-a adus mult mai aproape de realizare. Acum, Barnes şi echipa sa intenţionează să obţină finanţări private sau o sponsorizare din partea unei companii, fiind totodată deschişi şi unor donaţii din partea publicului.
No comments:
Post a Comment