Se pare că ciclul menstrual nu aduce numai crampe, crize de furie iraţională şi o poftă irezistibilă de a mânca boluri întregi cu paste, ci şi o nevoie mai acută de cumpărături.
Cercetătorii de la Universitatea Concordia, din Canada, au investigat modul în care ciclul menstrual influenţează femeile şi dorinţele lor de consum, de utilizare a anumitor produse şi de cheltuire a banilor pe produse alimentare şi de înfrumuseţare.
Dr. Gad Saad a organizat un studiu la care au luat parte 59 de femei. Timp de o lună, acestea au fost rugate să ţină câte un jurnal detaliat cu obiceiurile legate de metodele de înfrumuseţare, hainele pe care le alegeau, consumul de calorii şi achiziţiile.
Participantele au fost întrebate în ce măsură au purtat haine pentru a atrage atenţia, cât timp au petrecut pentru a se înfrumuseţa, dacă au făcut băi de soare şi dacă au mâncat alimente bogate în calorii. Pe baza acestor informaţii, specialiştii au putut observa un model distinct.
În faza fertilă a ciclului menstrual, s-a constat o creştere a preocupărilor legate de înfăţişarea exterioară. De asemenea, s-a constat că femeile tind să cheltuiască mai mulţi bani în această perioadă, decât în altele.
Saad consideră că există o explicaţie darwiniană pentru acest fenomen. "În vremurile ancestrale, femeile au fost nevoite să se concentreze asupra activităţilor care favorizau împerecherea în timpul perioadei fertile a ciclului menstrual. Aceleaşi mecanisme psihologice şi fiziologice le fac şi acum pe femei să consume produse relevante pentru asigurarea reproducerii în timpul fazei fertile", a explicat Saad.
Când vine vorba de mâncare, însă, femeile tind să consume alimente bogate în calorii în perioada infertilă, iar specialiştii spun că şi acest fenomen este un mecanism dezvoltat de-a lungul timpului: în perioadele non-fertile, femeile se concentrau mai mult pe activităţi care nu aveau legătură cu împerecherea, precum procurarea hranei.
No comments:
Post a Comment