Mutarea secolului in "noaptea noptilor". 2 aeroporturi devin gigantul Europei, cu o dimensiune cat 2000 de terenuri de fotbal.
Reprezentantii Berlin Brandenburg Willy Brandt au declarat ca va fi nevoie de cel putin 2.800 de curse pe care camioanele cu echipament va trebui sa le faca intre cele doua aeroporturi.
Si acest lucru se va intampla pana pe 3 iunie, cand de pe cel supranumit deja "aeroportul secolului" vor decola primele avioane. Se pare ca dimensiunea acestuia va fi egala cu cea a 2000 de stadioane de fotbal. Oficialii se asteapta ca 50 de milioane de pasageri sa ii treaca pragul in fiecare an.
Actiunea, inceputa in aprilie, va culmina cu “noaptea noptilor”, dupa cum o numesc organizatorii, intre 2 si 3 iunie, cand 600 de camioane si mai multe avioane trebuie sa transporte 60 de tone de echipamente catre noul aeroport intr-o singura noapte.
Dupa ce noul aeroport va fi dat in folosinta, Tegel, din nordul orasului, va fi inchis, iar Schönefeld va fuziona cu Brandenburg.
“Este pentru prima data cand doua aeroporturi se muta intr-o singura noapte”, spune Leif Erichsen, purtatorul de cuvant al noului aeroport, pentru amenajarea caruia s-au cheltuit 2,5 miliarde de euro.
Responsabilii germani sunt constienti de riscurile unei asemenea miscari, spune Erichsen, care aminteste despre deschiderea unui nou terminal pe Heathrow, din Londra, cand mii de calatori au ramas fara bagaje.
Erichsen a mai precizat ca scopul este sa minimalizeze astfel de evenimente, dar a admis ca este posibil sa apara ceva neprevazut.
In “noaptea noptilor”, mai multe bulevarde si strazi din Berlin vor fi inchise circulatiei, pentru a permite camioanelor sa transporte rapid echipamentele.
In urma deschiderii noului aeroport, vor fi create aproximativ 40.000 de locuri de munca, iar oficialii spera ca acesta sa devina poarta de intare in Europa, pe care o va folosi intreaga lume.
Potrivit site-ului oficial, Brandenburg International Airport Berlin va inlocui toate cele 3 aeroporturi ale Capitalei germane, din care unul (Tempelhof) a fost deja inchis in 2008. Aeroportul va deservi atat Capitala, cat si zonele din jur si va deveni principalul nod aerian din Europa Centrala si de Est, la concurenta cu Rusia.
No comments:
Post a Comment